Katarina Kostić: Ako ste mislili da su mediji dosadni grdno se varate

Katarina Kostić: Ako ste mislili da su mediji dosadni grdno se varate

U okviru edukativnog programa AcademIAA, Katarina Kostić, regionalna direktorka razvoja za medijske operacije u okviru UM, održala je predavanje pod nazivom “Zašto je čitav svet opčinjen medijima?”, kojim je otvoren edukativni modul Mediji.

“Čast mi je bila da u svet, koji se poslednjih godina toliko brzo menja, “uvučem” i polaznike AcademIAA programa. Na ulogu medija i medijske agencije često se gleda sa vrlo banalizovane strane, kao da smo mi tu samo da zakupimo reklamni prostor i da kažemo kada i gde poruka brenda treba da se pojavi”, rekla je Katarina.

Delimo sa vama savete koje je Katarina dala mladim ljudima koji ulaze u svet advertajzinga, i to možda baš u oblast rada sa medijima.

 – Nikada uloga medijske agencije nije samo da zakupi i isplanira, ne gledajte tako na ovu oblast advertizinga. Ako budete tako gledali nećete biti relevantni za svet i vreme u kom radite i potrošače kojima treba plasirati poruku brenda, kao ni za klijente kojima treba doneti rezultate. Medijski kanali ubrzano evoluiraju, samim tim se i mogućnosti i potencijal za vanstandardnu upotrebu istih kontinuirano otvaraju, što onima koji tu šansu iskoriste donosi izvanredne rezultate. Uvek posmatrajte situaciju iz više uglova, pokušavajte da vidite širu sliku, budite znatiželjni.

 – Ljudi danas ne mogu da izdrže ni sekund a da im nije dosadno, žele da ispune slobodno vreme i provode više vremena nego ranije uz medije i uz različite sadržaje. Količina medija kojima smo okruženi je drastično veća nego ranije. Da bi ste bili uspešni u ovom poslu morate da budete primećeni i relevantni potrošaču u vreme medijskog izobilja, a to podrazumeva razumevanje potrošača, analiziranje podataka o njihovom ponašanju u svakoj sekundi i povezivanje sa dobrom idejom koju moramo da raširimo kroz mnoštvo medijskih kanala. Dakle, bolje razumevanje i analiziranje podataka, bolje korišćenje tehnologija, integracija tradicionalnih i digitalnih medija i integracija sa kreativnim idejama je danas jedini način da se dođe do potrošača i to je posao medijske agencije. Razvijajte kreativnost i analitičnost, pratite razvoj tehnologije i globalne trendove u oblasti advertajzinga.

 – Medijska agencija je zahvaljujući podacima, informacijama, merenjima i alatima koje poseduje, razvija i sakuplja, a sve kao posledica tehnološkog napretka, stavila sebe u ulogu izuzetno važnog poslovnog partnera i savetnika. U ovoj oblasti možete uz pomoć ekonometrije naći vezu rezultata koje brendovi žele da postignu i svih marketinških i medijskih aktivnosti. Dakle, razvijajte se u pravcu analitike i modelinga, učite da razumete relacije između različitih vrsta podataka i načine na koje se mogu ukrstiti kako biste dobili interesantne insight-e za planiranje kampanja, savladajte Excel, SPSS i druge dostupne alate za obradu podataka.

Vest je objavljena na portalu Lumiere.