U posljednjem izvještaju o globalnom tržištu oglašavanja, Magna – istraživačka agencija u okviru IPG Mediabrands, predviđa rast investicija u sferi oglašavanja za 3,7 posto, odnosno na 505 milijardi dolara do kraja 2017. godine.
Digitalni mediji prevazišli su televiziju i preuzeli vodstvo u prihodima od oglašavanja.
Najvećim dijelom za to je zaslužna prodaja u segmentima impresija i klikova na mobilnim uređajima (54 posto).
Sama prodaja televizijskih formata će do kraja godine, prvi put nakon 2009. godine, opasti za 1 posto.
Ključni nalazi istraživanja
- Na globalnom nivou, investicije u sferi oglašavanja povećat će se za 3,7 posto u 2017. godini, i to na 505 milijardi dolara, što je u skladu sa prethodnim procjenama koje je MAGNA objavila u decembru prošle godine. U odnosu na rast ostvaren prethodne godine (5,9 posto), nova predviđanja predstavljaju primjetan pad.
- Očekuje se da će globalni rast oglašavanja dostići 4,5 posto u 2018. godini, uz povratak velikih televizijskih događaja na godišnjem nivou (Svjetsko prvenstvo u fudbalu u Rusiji, izbori za predstavnički dom u SAD, Zimske olimpijske igre u Južnoj Koreji).
- 67 od 70 tržišta koje je MAGNA analizirala ove godine će doživjeti određeni nivo rasta. U okviru 20 najvećih tržišta najviše se očekuju rast u Kini i Španiji (obje za 7 posto), Indiji (12 posto) i Rusiji (10 posto).
- Najbrže rastući regioni ove godine biće Centralna i Istočna Evropa (7,2 posto), ispred Južne Amerike (5,9 posto) i Azijsko-pacifičkog regiona (5,6 posto). Usporavanje u odnosu na 2016. uglavnom je koncentrisano u Sjevernoj Americi (1,7 posto naspram 7 posto prošle godine) i Zapadnoj Evropi (2,8 posto prema 4 posto prošle godine).
- Nakon rasta tokom 2016. godine (3.3 posto), ove godine prodaja televizijskih reklama smanjiće se za skoro 1 posto zbog nedostatka sportskih događaja i erozije gledalaca i rejtinga, uprkos inflaciji cijene po minuti emitovanja.
- Prodaja online reklama će se povećati za 14 posto ove godine, dok će se prodaja offline oglasa (televizija, štampa, radio, OOH) smanjiti za 2 posto. Online oglašavanje će preći 200 milijardi dolara (204 milijarde dolara) i postati kategorija broj 1 na globalnom nivou, sa 40 posto ukupne prodaje reklama, u odnosu na 36 posto koliko se odvaja za televiziju.
- U okviru digitalne prodaje, veći dio prihoda (54 posto) generiše prodaja impresija i klikova na mobilnim uređajima. Mobilno oglašavanje će ove godine prvi put preći dosadašnji maksimum od 100 milijardi dolara (110 milijardi dolara).
- Video i formati na društvenim mrežama nastaviće da vode rast digitalnog oglašavanja (30 ili više), dok će plaćeno pretraživanje ponovo udvostručiti rast prihoda (13 posto) i ostati primarni format (skoro polovina prodaje digitalnih oglasa).
Prema riječima Vinsenta Letanga, Izvršnog potpredsjednika globalnih ispitivanja tržišta u okviru MAGNA-e i autora izvještaja: „Rekordni nivo rasta u 2016. godini na globalnom nivou, koji prevazilazi ekonomski rast, u većem obimu uzrokovan je marketarima koji ,iako pokušavaju da i dalje ostanu privrženi televiziji, uprkos rastu cijene emitovanja po minuti, spremniji su da prihvate nove mogućnosti koje pružaju digitalni mediji (pretraživači, društvene mreže, video formati i programatik). U 2017 i digitalni i offline rast će se usporiti. Prodaja internet reklama će ipak nastaviti da udvostručuje rast na većini tržišta (globalno 13 posto), dok će prodaja televizijskih reklama pasti za 1 posto zbog porasta cijena, erozije rejtinga i nedostatka globalnih sportskih događaja. “
Srednja i Istočna Europa dostižu 7,2 posto rasta, odnosno iznos od 16,7 milijardi dolara.
Prodaja oglasa u Srednjoj i Istočnoj Europi će ove godine porasti za 7,2 posto, na 16,7 milijardi dolara, uoči prethodnih očekivanja. Rast potrošnje polako će usporiti u 2018. godini na 5,3 posto.
Dok su posljednjih nekoliko godina u regiji Srednje i Istočne Europe karakterisane kao politički nesigurne i ekonomski nestabilne, može se reći da se situacija unekoliko normalizovala i stabilizovala tokom 2016. i 2017. godine. Prihod od oglašavanja u Rusiji u 2016. godini porastao je za 10,5 posto, a sličan rast se očekuje i u 2017. godini. Ukrajina se tokom 2016. godine oporavila, vraćajući se rastu nakon dvije godine pada i ponovno će rasti do kraja 2017. godine.
Konačno, tursko tržište oglasa i ove godine nastavlja rast za gotovo 8 posto , uprkos političkim nemirima i zatvaranju mnogih publikacija.
Iza Ukrajine i ruskog rasta oporavka, najbrži rast dolazi iz Rumunije, Turske i Češke, kod kojih se ove godine rast povećava više nego što je to očekivano.
Najsporiji rast u regionu se očekuje u Hrvatskoj, gdje je aktuelna potrošačka deflacija. Očekuje se da i tržišta koja su se do ove godine borila pokažu izvjestan rast ili znakove oporavka u 2017. godini.
Kompletan izvještaj dostupan je na linku: MAGNA Global Ad Forecast Spring Update_June 2017